Jó pár éve annak, hogy bevezették az online pénztárgépek használatát, azóta pedig egyre csak bővült azoknak a cégeknek a köre, amiknek kötelező ilyen készüléket működtetniük. Sajnos még mindig előfordulnak olyan hibák a használatukkal kapcsolatban, amik szabálytalanságot eredményeznek, így akár büntetést is vonhatnak maguk után, pedig csupán figyelmetlenségből, esetleg hibás tudásból adódnak, nem szándékosan követik el őket. Az alábbiakban a legfontosabb szabályokat tekintjük át.
Magától értetődőnek tűnik, mégsem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy minden értékesítéskor kell kiállítani bizonylatot, ami lehet számla vagy nyugta, majd azt át kell adni a vásárlónak. Nyugtát kizárólag online pénztárgéppel szabad kiállítani. Nincs alsó összeghatár, kis összegű vásárláskor is kötelező a nyugtaadás! Figyelni kell rá viszont, hogy ha a vevő áfás számlát kér, akkor a mellé nem kell pluszban nyugtát kiállítani, készpénzes fizetés esetén befizetési bizonylatot kell készíteni. Bármilyen pénzmozgás történik a kasszában, arról bizonylatot kell kiállítani, beleértve a váltópénz betevését vagy áru visszavásárlását is.
Minden online pénztárgéphez tartozik egy pénztárgépnapló, amit pontosan vezetni kell a készülékkel kapcsolatos eseményekről és folyamatosan a berendezés üzemeltetési helyén kell tartani.
Fontos, hogy az online pénztárgép éves felülvizsgálata nem opcionális, hanem kötelező! A vizsgálat megtörténtét a naplóba is szükséges rögzítenie az azt elvégző műszerésznek.
És végül, de nem utolsó sorban, azt is jó tudni, hogyha – az online pénztárgép üzemeltetőjének hibája miatt – az adatkapcsolat szünetel a NAV felé, az büntetést vonhat maga után.
Reméljük, hogy tudtunk segíteni a készülékek szabályos működtetésével kapcsolatban. Amennyiben új online pénztárgépre van szüksége, forduljon bizalommal cégünkhöz! Teljes körű szolgáltatással állunk rendelkezésére, így a karbantartás és javítás során is számíthat ránk.